dinsdag 27 september 2016

Herfst in aantocht

September raast voorbij... ik heb zo'n vermoeden dat niet alleen voor de schoolgaande jeugd (& ouders) een aantal zaken lijken 'opgepikt' te worden na een zomers - ander - tempo. Ook het verenigingsleven krijgt weer routine en vriendschapsbanden worden aangehaald door samen op stap te gaan. 

In "gidsenland" dus ook volle agenda's & boeiende ontmoetingen met nieuwe groepen en vooral fijne mensen. 

Open Monumentendag stond ook op de agenda. 

Dit keer mocht ik samenwerken met een groep enthousiaste mensen rond "Zaak: De Zutter". Het Kasteeltje waar Victor De Lille zijn Getrouwe Maldeghem drukte was één van de filmlocaties en werd in dit thema opengesteld
Op vraag van Eugeen De Lille gidsten we 2 verschillende wandelingen rond Victor De Lille - wiens standbeeld overigens 10 jaar geleden voor de bibliotheek in Maldegem plaats kreeg. 

Door het organisatietalent van eerder genoemde én een gedreven groepje vrijwilligers werd een verscheiden programma aangeboden: een tentoonstelling, een uiteenzetting door Katrien Ryserhove zelf, aanwezigheid van acteurs Bob De Moor en Katrijn Govaert én de 2 wandelingen. Deze mini-wandeling was eigenlijk mijn première als gids in Maldegem-centrum ... Mijn mannetje staan naast ancien in het vak Etienne Dhondt en een BV mee op mijn wandeling maakten het allemaal nog iets uitdagender natuurlijk, maar bovenal de verscheidenheid in de 2 groepen die ik meenam op pad zorgden voor een 'voor-herhaling-vatbaar' gevoel op het einde van de dag. 💫

Open Monumentendag Maldegem
Op stap op Open Monumentendag Maldegem ©Eugeen De Lille


Geen opmerkingen:

Een reactie posten